OPTIMUM NUTRITION BCAA POWDER
بی سی دبل ای اپتیموم نوتریشن
مارس 17, 2019

فواید و عوارض مکمل های بدنسازی

مکمل های بدنسازی

مکمل های بدنسازی

در این مقاله با عنوان عوارض مکمل های بدنسازی قصد داریم به بررسی کارشناسی مکمل های غذایی و بدنسازی بپردازیم.

با ما همراه باشید تا با فواید و عوارض انواع مکمل های بدنسازی آشنا شوید.

 

انواع مکمل های بدنسازی

شاید تا کنون دسته بندی های مختلفی از مکمل های بدنسازی را دیده باشید. مثلا: مکمل های بدنسازی برای حجم، مکمل های افزایش قد، لاغری و… که این نوع دسته بندی در حقیقت در مورد کارایی مکمل هاست و با این دسته بندی نمیتوانیم بررسی درست و دقیقی در خصوص فواید و مضرات آن داشته باشیم. برای بررسی دقیق و اصولی نیاز به دسته بندی ای بر اساس ترکیبات مکمل ها داریم. به این ترتیب دسته بندی زیر برای بررسی انواع مکمل های بدنسازی و دارویی مناسبترین دسته بندی است:

  • کراتین
  • گلوتامین
  • گینر
  • پروتئین
  • چربی سوز
  • ویتامین ها
  • آمینو اسید
  • مکمل های بی سی ای ای

 

انواع مکمل های بدنسازی

انواع مکمل های بدنسازی

عوارض مکمل های بدنسازی

شاید شما هم تا کنون از خود پرسیده باشید که آیا مکمل های بدنسازی عوارض دارند و اگر دارند به چه میزان است. اگر این سوال ذهن شما را مشغول کرده است در پاسخ باید بگوییم که همانطور که از اسم مکمل ها برمی آید، مکمل هستند و نه غذای اصلی و هیچگاه نمیتوانند جای غذا را بگیرند و باید در کنار وعده های غذایی آنهم به میزان متناسب (با فیزیک، هدف، سن، میزان تمرین و پارامترهای دیگر) که توسط مربی با تجربه تجویز میشود، مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین نکته مهم دیگر این است که در هنگام مصرف مکمل ها نباید اسیر احساسات و یا توصیه های غیرکارشناسی دوستان قرار بگیرید و صرفا به اندازه نیاز بدنتان و تجویز مربی با تجربه از مکمل های دارویی و بدنسازی استفاده نمایید.

استفاده از مکمل های غیر اورجینال نیز یکی از بزرگترین و شایعترین مواردیست که ورزشکاران را دچار مشکلات و عوارض ناشی از استفاده مکمل میکند. همیشه در هنگام خرید مکمل بدنسازی به اورجینال بودن آن توجه کنید و همچنین در مصرف آن قطعا مشاوره و تجویز کارشناس را مدنظر قرار دهید. وب سایت نیروزا با تجربه چند ساله خود در زمینه واردات مکمل های دارویی و بدنسازی این تضمین را به شما میدهد که کلیه محصولات اورجینال بوده و از این لحاظ میتوانید با خیال راحت مکمل مورد نظر خودتان را تهیه کنید.

 

بهترین مکمل های بدنسازی

بهترین مکمل های بدنسازی برای هر شخص بسته به نیازش متفاوت است، ولی اشتباهی که صورت می گیرد این هست که گاهی ورزشکاران بدون در نظر گرفتن نیاز بدنشان بهترین مکمل های بدنسازی را با توجه به قیمت آن ها جستجو می کنند و گاه این اشتباه را می کنند که مثلا می گویند پروتئین وی شرکت اپتیموم بهترین وی جهان است پس این پروتئین وی برای من بهترین است، که این کاملا اشتباه است گاهی شما به یک کربوهیدرات خوب احتیاج دارید و یا شاید هم با توجه به شرایط بدنیتان به پروتئین احتیاج دارید ولی…

ولی همیشه نباید پروتئین زود هضم استفاده کرد شخصی که به افزایش حجم فکر می کند باید در طول ۲۴ ساعت شبانه روز بصورت علمی و صحیح به بدن خود پروتئین برساند حال در این شرایط، هنگام خواب که حدود ۸ ساعت طول می کشد چگونه باید به بدن پروتئین رساند؟ در این شرایط بهترین مکمل بدنسازی وی کازئین یا پروتئین سویا هست که هضم و جذب آن ها طولانی مدت است، حال همین پروتئین کازئین که شب معجزه می کند بعد از تمرین نمی شود استفاده کرد، چون بعد از تمرین بدن خیلی سریع مواد مفید و مغذی می خواهد.

مکمل های بدنسازی

مکمل های بدنسازی

 

جمع بندی

با بررسی اجمالی که در خصوص مکمل های بدنسازی داشتیم میتوان اینگونه نتیجه گرفت که:

همانند هر داروی دیگری، اگر مکمل های بدنسازی اورجینال تهیه کنید و به صورت استاندارد و علمی زیر نظر یک مربی با تجربه استفاده نمایید قطعا مفید هست. ولی اگر یکی از موارد را درنظر نگیرید مثلا مکمل غیراورجینال تهیه کنید، و یا بدون تجویز و دستور مربی با تجربه مصرف کنید و… قطعا عوارض و خسارات جبران ناگذیری بوجود می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Telegram
error: محتوا قفل است !!